torsdag 27 maj 2010

Uppdatering Strömstad

Äntligen ska ni få lite uppdatering av vår resa till Strömstad. Vi anlände på lördag förmiddag och började med att checka in och kolla in omgivningen. Vädret var strålande så vi satte oss ute och svalkade oss med varsin Corona. Därefter åt vi av lunchbuffen som bestod allt möjligt gott.

Efter lunchen dressade vi om till badkläder och badrock samt tofflor som vi hämtat i receptionen och äntrade SPA:t. SPA:t var trevligt med flera bubbelpooler, bassänger, bastur och relaxavdelning. Vid fyra började vi dock tröttna och gick upp till rummet en timma innan vi fick våra behandlingar. Erik hade valt Hot stone massage och jag en vanlig svensk massage. Det var första gången jag fått en helkroppsmasage och det var ju jätteskönt men det gjorde lite ont ibland. Tjejen som gjorde massagen var tacksam när jag kom då jag var första svenskan. Det kryllade av norrmän i Strömstad. Det fanns stugor jämte hotellanläggningen och det verkade vara en norsk koloni. Kändes faktiskt som att vi var i Norge. Efter massagen blev det middag, promenad och en trevlig kväll i baren med liveband. Efter denna innehållsrika dag slocknade vi gott i sängen. På söndagen startade vi med frukost och sedan tillbringade vi förmiddagen på SPA:t. Sedan var det dags för brunch och hemfärd. En mycket lyckad helg som jag gärna gör om!










Kvällspromenad vid golfbanan som låg brevid hotellet.





Erik i baren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar