söndag 2 januari 2011

Tove Styrke

Idag sov vi länge. Först klockan tio kom vi upp. Undrar om jag somnar ikväll...

Vid halv tolv kom mamma och pappa och hälsade på. Trevligt! Efter deras besök åkte Julia och jag längdskidor och ikväll har Erik, Julia och jag spelat tennis. Skönt!

Efter längdskidorna fick jag målarenergi så jag tog fram mitt stativ och mina oljefärger. Tycker att Tove Styrkes framsida på hennes nya album är så snyggt så jag utgick ifrån det. Tavlan är inte riktigt klar men nästan. Här är resultatet:



Nu är det tv:n som gäller och imorgon är det jobb igen. Det har varit så skönt att vara ledig en extra dag. Nästa vecka är det bara tre arbetsdagar. På onsdag ska vi till mina föräldrar och sova över där och resten av helgen ska vi bland annat måla sovrummet och hittar vi tyg ska vi även göra en sänggavel.

3 kommentarer:

  1. Maria Gink Lövgren3 januari 2011 kl. 10:46

    Asså du är ju bara såå grym! Så snygg, fräck å vacker tavlan var! Man kanske skulle lägga en beställning till dig ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad snäll du är!
    Lägg gärna en beställning :) Då kanske jag får tummen ur och målar lite oftare.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ska jag....ska bara komma på vad jag vill ha för motiv. Å det måste ju vara nåt som du känner för att måla också...hmmm....får fundera lite ;) Kom gärna med förslag!

    SvaraRadera