lördag 14 juli 2012

Bondkakor


Förra söndagen var jag hos Anna och vi tog en promenad och sedan en kaffe. Till kaffet bjöd hon på nybakade bondkakor som smakade ljuvligt!
Jag blev sugen på att baka idag då Emma på jobbet berättade att hon bakat skorpor och eftersom jag fått receptet av Anna på bondkakor blev det den kakan. Anna använde mörk sirap och fullkorn dinkelmjöl men jag tog ljus sirap och vanligt vetemjöl. Nyttigare så ;)

Här ser ni resultatet.



Idag har vi varit och spelat tennis. Det var ett år sedan jag spelade sist. Det var kul! Sedan är det ju bra motion också :)
Mamma och pappa kom upp till banan då de varit hemma och hälsat på men ingen var hemma. De kom sedan på en kort visit efter att de varit hos Ami och Arne och druckit kaffe. Alltid mysigt när de kommer spontant ♥

Igår när jag handlade på MM gick jag förbi hyllorna med böcker. Fick med mig två böcker hem. Har ni läst dem? Var de bra?



Nu är den svåra frågan vad vi ska äta ikväll...


2 kommentarer:

  1. Japp. Har läst bägge två. Gillar Kallentoft bättre än Läckberg personligen. Fast du vet väl att Den femte årstiden är den femte boken i en serie? Annars tror jag den avslöjar lite av vad som hänt i de förra böckerna. Lite spoileralert sådär...
    Har precis påbörjat min semester... Ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Tack Matilda! Då ska jag läsa de andra böckerna först. Jag visste att det inte var den första men tänkte att det kanske gick att läsa i oordning. Får börja med Läckberg.
    Hoppas att allt är bra med dig!

    SvaraRadera