torsdag 29 september 2011

Igår var jag efter jobbet och hälsade på Maria och lilla Erik. Det var så kul att se Maria igen och Erik så klart :) Calle kom hem en sväng på kvällen också.
Maria lagade en jättegod middag. Pasta med jätteräkor och hummersås. Så smarrigt! Efter middagen och lite kaffe tog vi en välbehövlig promenad. Tack vännen för en jättemysig eftermiddag/kväll!

När jag skulle åka hem och tog bussen in till nordstan visste jag inte om jag skulle hoppa av vid centralstationen eller åka till Brunnsparken. Klockan var ca 21.08 och jag hade för mig att det gick en buss ca 21.10 från centralen. Jag visste inte hur lång tid det skulle ta för bussen om jag fortsatte mot brunnsparken. Jag chansade därför och hoppade av vid nordstan och sprang mot centralen för att hinna med. Precis när jag kom över gatan såg jag 300 bussen åka så jag tog ett snabbt beslut att kuta till Brunnsparken via Nordstan. Fördelen med att hinna med den bussen var att jag slapp åka genom Sätila! Jag sprang och sprang, hade höga klackar till råga på allt också. När jag kom ut från nordstan såg jag bussen åka förbi framför näsan och mot hållplatsen. Det var som tur var en person som stod vid hållplatsen och skulle hoppa på bussen så chauffören var tvungen att stanna. Jag sprang och hann med bussen! Tror jag var andfådd i tio minuter efteråt :) Kom i alla fall hem 45 minuter tidigare.

Ikväll tar vi det lugnt. Både Erik och jag känner oss lite krassliga. Julia är hemma så det är mysigt att bara vara också och umgås med henne. Lite torsdagslyx blir det också. Jag har gjort smulpaj så det ska vi smaska på nu :)



Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar