söndag 18 september 2011

Några bilder som jag lovade:

Här har vi förberett för marksten utanför ingången.
Som ni ser blir det ganska stor höjdskillnad. På denna bilden är inte allt bortgrävt. Jag ska ta en bild och lägga in så att ni ser hela utgrävningen. Den är på 10*15 m så det är ett stort område som är "borta". Vi kommer dock fylla på med makadam ca 30 cm och på det ska sedan garaget stå.
För några helger sedan planterade jag i denna krukan. Jag älskar dessa färger tillsammans. Riktiga höstfärger och de passar så bra till vårt gråa hus.
Annars har helgen varit bra. Igår kväll firade vi Edvin som fyllde två år i fredags. Grattis söta Edvin! Han fick en brandbil av oss och han verkade nöjd med den :) Idag har vi haft besök av både mina och Eriks föräldrar samt Elias och Felicia. Erik och Arne har byggt en tillfällig trappa upp från uppfarten till husnivån samt mätt ut vart garaget ska stå. Vi ska sätta en häck, Avenbok, om några veckor så vi har också mätt ut vart den ska stå. Mycket nu :) Fina Anna kom också på besök och hade med sig underbart goda bondkakor. Tack Anna! Måste också erkänna att jag fallit för Wordfeud... Jag heter BullanAndersson :) om ni vill spela. Nu tänkter jag se på Idol. Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Jag vill spela Wordfeud!!
    Jag heter Tildali och jag skickar inbjudan senare ikväll. Jag har också fallit totalt för Wordfeud. Erkänner här och nu att det var enda anledningen till att jag skaffade mig en sån därn smarttelefon.

    SvaraRadera
  2. Vad bra!!! :) Jag ser fram emot en match!

    SvaraRadera
  3. Maria Gink Lövgren25 september 2011 kl. 08:19

    Oj vad det händer mkt vid ert hus. Va kul å va spännande!! Ingen dålig grop ni grävde, å snart står det ett garage där :) Härliga blommor!! kram

    SvaraRadera