fredag 6 januari 2012

Härligt med sol!

Vad underbart att vakna upp till detta underbara väder!

Idag ska vi åka in till Borås och mamma och pappa och hämta en soffa. Jag hade den i mitt rum när vi bodde i mammas och pappas förra lägenhet. Det är en träsoffa med bra förvaring och jag hoppas att den får plats i hallen. Tror att det kan bli ganska ombonat och fint. Den är svartlackerad och klär man om madrassen så kan det bli snyggt.

Jag har varit förkyld nu i över en vecka. Inte roligt :( Det var inte så farligt i början och jag trodde att det var på väg över men sedan blev det värre. Nu känns det som att jag är på bättringsvägen men jag är fortfarande tät och snuvig.

Har inte planerat något speciellt i helgen vilket känns skönt. Vi har dock köpt en hel kyckling och en lammstek så mat kommer det bli i massor :) Tycker det är kul att testa nya maträtter. Lamm har jag inte gjort många gånger. Någon som har ett bra recept att rekommendera???

Idag tänkte vi plocka bort julen. Känns både skönt och tråkigt. Jag gillar julen med alla mysiga ljus och tomtar. Men samtidigt är det underbart med vår. Jag älskar våren...

Igår var mamma och pappa här och lämnade en del av mina gamla grejer. Kul att kolla på alla gamla leksaker och kort. Massa minnen som kommer tillbaka!



Nä nu ska jag hoppa in i duschen så att vi kommer iväg. Vi sov till 10.15 idag. Riktiga sjusovare :)

Ha en bra dag alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar