söndag 27 maj 2012

God morgon!

Vilken morgon! Erik och Arne är ute i garaget och jag har börjat morgonen ganska lugnt. Har satt på en tvätt och ska dricka lite kaffe nu innan jag får dra mitt strå till stacken jag med. Ska fixa och dona här hemma idag tänkte jag.

Vi håller ju som sagt på med att bygga ett garage och snickarna har nu gjort sitt och vi ska nu lägga takpannor, sätta panel och fixa insidan såsom isolering, tak etc.



I fredags lyxade vi till det med havskräftor.


I torsdags var Anna och jag på tjejkväll i Göteborg, Mölndal, anordnat av Bloggfamiljen. Det var trevligt! Mingel, tävlingar, snittar, god dryck mm. När det var klart fick vi med oss en godiebag med massa fina saker. Bland annat smink från Makeupstore, Idrottsrabatten (häfte med massa rabattkuponger), vattenflaska, rouge, läppglans, läppbalsam, nyckelring, mera rabatter etc etc. Alltid kul att få en present med sig hem.


Igår hade vi fullt hus. Mamma, pappa, Ami, Arne och sedan kom Johan, Elias, Felicia, Ida, och Jacob på fika. Då passade vi på att ge en bukett blommor till världens bästa mammor, Caisa och Ami!

Till lunch åt vi en jättegod räksallad som Ami gjort. Tack!


Paj var dagens tema till fikat :) Både mamma och Ami hade gjort varsin rabarberpaj. Supergoda! Så hungriga gick vi inte från fikan :)

Till kvällen fixade vi fiskpaket som vi grillade och till det hade vi färsk potatis och en sallad med färsk spenat, rödbetor och chevré. Gott!


Här är en av dagens arbetare :)


Nu ska jag hänga tvätt :) Ha en bra dag alla!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar