måndag 18 juni 2012

Karolinas köttfärsoppa

Idag var det jobb igen som vanligt. Vi kom hem vid 18.15 och då kom mamma, pappa, Elias och Felicia och kollade på garaget. Gott att få krama om dem alla :)
Idag har de tagit bort ställningen som vi haft på två av väggarna på garaget. Nu ser man det lite bättre. Erik och Arne var duktiga igår och satte in två fönster och gjorde en hel del annat.





Till kvällsmat idag blev det min köttfärssoppa jag brukar göra. Jag ska ge er receptet men inte idag. Superenkelt och gott och går att variera en hel del med enkla medel.



I lördags hämtade jag Elias och Felicia på kvällen då Johan, min bror, var tvungen att åka in till sjukhuset för han har så ont i ryggen. Han har diskbråck och kan knappt röra sig :( Hoppas verkligen att han blir bra snart!!! Krya på dig bror min!

Elias sov över och på söndagen var han jätteduktig och trimmade slänten. Vilken kille! Tack Elias!





Anna och Felicia kom en sväng också!



Felicia och Julia gjorde goda cupcakes. Fina blev de också. Helt efter eget recept :)



Till middag lagade Ami en jättegod kycklingrätt. Hon stekte kycklingfiléer som hon lade i en stekpanna och hällde över cremé fraiche, grädde och soya. Sedan hade hon gjort en blandning med hackad broccoli och parmesan som hon lade över kycklingen. Till detta fick vi klyftpotatis med lök och sallad. Tack Ami!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar