söndag 10 juni 2012

Pasta med bacon

Här kommer en bild på lunchen :)



Anna du får rätta mig om jag har fel men jag gjorde så här:

pasta (ca 4 portioner)
2 paket bacon
ca 1dl tomatpuré
ca 2,5 dl matlagningsgrädde (beror lite på hur mycket sås man vill ha)
persilja
salt och peppar
parmesan

Koka pastan. Stek under tiden bacon i en stekpanna. Tillsätt tomatpuré och grädde och låt koka ihop. När pastan är klar och du hällt av vattnet så häller du pastan i stekpannan och blandar med såsen. Salta och peppra efter smak och avsluta med persilja på toppen. Servera med riven parmesan och gärna en sallad.

Smaklig måltid!



2 kommentarer:

  1. Snabbt och smidigt, tack för receptet!
    Kul att se ert nya garage, jösses vilket jobb!

    SvaraRadera
  2. Varsågod :) Jag i min tur tackar Anna :) Jag gjorde en liknande häromdagen men istället för bacon och grädde hade jag purjolök och crème fraiche. Gott det med om man vill ha vegetarisk.
    Ja det är en del jobb med garaget :)

    SvaraRadera