måndag 27 augusti 2012

Drick ingen alkohol i Indonesien!

I början av sommaren nåddes jag av den hemska nyheten att en ung svensk kille dött i Indonesien och denna unga kille var Johan Lundin, min fina vän Marias bror.

Jag har fortfarande inte fattat att det hänt och tänker på det ofta. Att livet kan vara så orättvist. En ung kille med hela livet framför sig...
Jag tänker på Marias familj som måste kämpa varje dag och försöka leva vidare. Pendla mellan sorg och ilska mot de människor som gjorde detta mot honom.

Idag var det en artikel i Aftonbladet och Johan var på framsidan av tidningen.
Jag vet inte riktigt om ni ser texten på kortet jag tog men om ni gör det så läs gärna artikeln.
Johan drack drinkar på en bar och blev metanolförgiftad. Detta händer oftare än man tror i Indonesien. Åker ni till Indonesien så drick ingen alkohol! Sprid gärna denna information vidare. Det är inte många som känner till detta!

Johan Lundin ♡









2 kommentarer: