fredag 19 november 2010

Igår var Helena och jag hemma hos Maria och fick kvällsmat och kvällsfika. Så mysigt! Jag var lite sen, då det är fullt upp på jobbet, men jag kom till slut i alla fall. Det var så kul att få träffa deras små, Erik och My. Så söta och goa :) Det får vi göra om snart igen tjejer!

Idag har det verkligen varit stressigt och fullt upp på jobbet och många nya saker som jag aldrig tagit itu med innan. Jobbigt samtidigt som man lär sig hur mycket som helst. Antar att det är så det är. Lite jobbigt när man är mitt uppe i det men efteråt är det en bra erfarenhet så det gäller att tänka positivt!

Både Erik och jag har mycket på jobbet så vi tyckte det passade bra att öppna Champagnen som vi fick i inflyttningspresent av Per-Anders och Louise (Kolla in Louises underbara matblogg genom att klicka på hennes namn här till vänster!)
Till kvällsmat åt vi, håll i er nu, pommes, fläskfile, bearnaisesås, tomat, ketchup och rödkål. Till detta drack vi Champagne och lyssnade på Sinatra...



Nu har vi fått tre offerter på kamin så det ska vi kolla lite på nu samtidigt som vi kollar på tv och smuttar på den goda Champagnen (Erik har dock gått över till whiskey men det gillar inte jag ).

Imorgon ska vi till Borås och kolla på matta och lite kläder måste vi också inhandla. På kvällen blir det mat hos mamma och pappa. Ska fira farsdag eftersom vi inte gjorde det i söndags. Ska bli mysigt!

Hoppas att ni alla får en mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar