söndag 19 december 2010

Fler jultraditioner

Idag åkte jag in till mamma och pappa. Det var dags för det årliga baket av Hedvigs jul bröd.
Hedvig är idag inte i livet men var min mammas mormor och morfars hushållerska när mamma var liten. Mamma och hennes syskon blev som barn till Hedvig och de höll kontakten ända tills hon gick bort. Hedvig bakade varje år julbröd som är som ett hårt tunnbröd. Varje år vid jul åkte jag med mamma till Hedvig och så fick vi en påse med julbröd och mina syskon och jag fick var sitt kuvert med en peng.
För mig är det ingen jul utan detta julbröd. Receptet har varit hemligt i alla år och mamma och hennes syskon fick det först när Hedvig själv inte orkade baka brödet. I år var första gången jag var med mamma och bakade och det får bli en tradition för det var mycket mysigt ♥



Ikväll har jag klätt granen. Här är resultatet.



Här är några av de saker jag har i granen på närmare håll:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar