lördag 18 december 2010

Lilla Jul och paketinslagning

Det blev kladdkakor till slut. Glömde ta kort men ni vet ju säkert hur en gammal hederlig kladdkaka ser ut. Jag gjorde dem lite roligare genom att använda pepparkaksformar som jag lade på och sedan pudrade florsocker över så att det blev mönster. Det blev en älg på den ena och hjärtan på den andra. Goda blev de!

När Erik vaknat och vi ätit frukost städade vi och tog in julgranen i vardagsrummet. Blev bra tycker jag. Här är den (utan pynt dock, det får bli ett kort när den är färdigpyntad också):



Lilla Jul blev lika trevlig som vanligt. God mat och kul att träffa Eriks släkt. Vi brukar köra en julklappslek varje år. Alla får köpa en julklapp för ca 50 kr och sedan står vi alla runt ett bord med klapparna på ett bord. Vi låter sedan två tärningar gå runt bordet som vi alla får slå och får man en sexa får man välja ett paket. När alla fått ett paket öppnar vi dem. Nästa steg ställer vi en klocka som ringer efter en viss tid, dock vet ingen när den ringer. Tärningarna går runt bordet igen och får man en sexa kan man byta paket med någon. När klockan ringer får man det paket som man har just då. Jag fick en ficklampa, Erik en lykta och Julia en kokbok samt jättesöta knäckformar.

Jag slog in våra paket. Det är så kul! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar