fredag 10 december 2010

Fredag, äntligen fredag!

Åhh vad skönt med fredag. Knappt jag tror det är sant! Det är väl helt underbart när det känns som torsdag och så är det fredag. Fredag är en bra dag tycker jag, framför allt fredag kväll. Så skönt att komma hem efter en lång dag på jobbet och veta att man kan sova på lördag morgon.

Igår hade vi julfest på jobbet. Först körde vi gokart. Kul, men det finns de som tycker det är roligare :) 21 stycken var vi, varav två tjejer. Vi delade in oss i lag om tre st och det lag som körde flest varv på 60 min vann. Jag var inte med i det vinnande laget men vi kom inte sist i alla fall...
Efter gokarten åkte vi till en lokal vi hyrt och där bjöds på god mat. Vi brukar köra knytkalas. Alla får något de ska fixa. Jag var ansvarig för osten, smidigt med tanke på att jag inte kan åka hem mellan. Det var i allafall väldigt trevligt men det blev inte så sent så jag har inte varit jättetrött idag.

Imorgon är det dags för den årliga julgranshuggningen! Varje år bjuder Anna och hennes familj in vänner och bekanta till deras gård och därifrån går vi ut i skogen och grillar korv, dricker glögg och hugger gran. En mycket trevligt tillställning som vi ser fram emot. Tur att Erik och Julia ska med och välja. Sist var jag själv och högg en gran och när jag kom hem med den såg de med skeptiska ögon på den och kom med förslaget att en gran på balkongen är fint... Men väl på plats i lägenheten blev den faktiskt fin...kanske lite sned...


Undrar vem som ska få detta paketet...



Hoppas att ni får en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar