torsdag 14 oktober 2010

Erik är fortfarande sjuk och idag var han hos läkaren och det visade sig att han har lunginflammation :( Nu har han fått penicillin som tur är och nu hoppas vi att han ska bli frisk!

Idag kom jag hem vid 18.00 och då lagade jag baconlindad fläskyttefilé. Skulle egentligen följa ett recept men då skulle köttet ligga i marinad i två timmar och så länge orkade jag inte vänta. Så jag delade köttet i två delar och marinerade köttet i Caj P´s i ca 10 min och sedan lindade jag bacon runt och brynte dem i en stekpanna. Därefter in i ugnen i 225 grader i 20 min. När köttet var i ugnen gjorde jag en vitlökssås på creme fraiche, vitlök, salt och peppar samt cous cous med lite buljong för att få lite smak. Rivna morötter, paprika och pizzasallad fick stå för den gröna delen av tallriken. Blev riktigt gott om jag får säga det själv :)


Jag hoppade cous cous och pizzasalladen kom fram på bordet efter jag tagit kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar